Ne vždy sleva v internetovém obchodě může znamenat skutečnou slevu. Často obchody těsně před slevou uměle navyšují cenu produktu, aby cena po slevě působila následně co nejvýhodněji. Tomu by měl být konec s novou evropskou směrnicí, která těmto podvodným praktikám chce zabránit. 

Nově by se výše slevy měla počítat z minimální ceny, za kterou se produkt prodával 30 dní před jeho zlevněním. To by mělo pomoci předcházet umělému navyšování cen, těsně před zlevněním produktu. Členské státy by tuto směrnici měli implementovat do svých zákonů do 28. 5. 2022. Skutečnost je ale taková, že čeští zákonodárci tuto směrnici teprvé projednávají a připominkují, takže ve skutečnosti začne stejně v ideálním připadě ke konci roku, v tom méně ideálním až v roce 2023. 

Hlídač shopů udělal analýzu českých e-shopů a vytvořil dashboard, který denně sleduje slevy u českých e-shopů a informuje o tom, jak jsou české e-shopy na tuto novou směrnici připraveny a jak moc počítají slevy dle této směrnice.

Hlídačshopů.cz – Dashboard

Z analýzy vycházejí nejlépe e-shopy CZC.cz, Alza.cz, Megapixel.cz nebo TSBohemia.cz. Většina ostatních e-shop čeká na platnost nové směrnice s stále slevy počítají dle toho, jak se jim to zrovna hodí. Ať už z maloobchodní ceny, nebo z předem náhodně navýšené referenční ceny. Jejich přehled včetně hodnocení a ratingu si můžete přehledně prohlédnout na stránkách Hlídače shopů zde.